Zdalne powtarzanie materiału

Drodzy Rodzice i  Uczniowie!

W związku z kwarantanną związaną z koronawirusem zachęcamy do poświęcenia kilku godzin dziennie (najlepiej wg planu zajęć) do powtarzania przerobionego już materiału. Część informacji od nauczycieli zamieszczamy na stronie szkoły, część macie przekazywanych na klasowych grupach. Nie marnujmy tego czasu.

Pamiętajmy również,  że kwarantanna to izolacja. Nie spotykajmy się, nie udawajmy, że nas to nie dotyczy, a pomożemy sobie nawzajem – naszym rodzinom, sąsiadom, służbom, które muszą pracować, aby zapewnić opiekę medyczną, sprzedaż i dowóz artykułów spożywczych, dopływ prądu itd..

Droga młodzieży wykażcie się odpowiedzialnością i pokażcie, że można na Was polegać – #ZOSTAŃWDOMU – teraz jest czas na wykorzystanie tak kochanej przez Was technologii – Internetu, teraz można – do rozgrzania chmury. 🙂

Życzymy wszystkim zdrowia!

KLASA I

Edukacja wczesnoszkolna – na klasowym ClassDojo.

Język angielski

Utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-5 (na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl znajdują się słówka, piosenki, gry); słuchanie płyty CD dołączonej do podręcznika.

 

KLASA II

Edukacja wczesnoszkolna

Materiał do powtarzania na stronie: https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna (utrwalanie techniki czytania, dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie 30)

Język angielski 

Utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-5 (na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl znajdują się słówka, piosenki, gry); słuchanie płyty CD dołączonej do podręcznika.

 

KLASA III

Edukacja wczesnoszkolna – utworzona grupa na FB

Język angielski

Wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe z podręcznika:

ćw. 1 str. 52 (zapisz słowa w zeszycie), ćw. 2 str. 52 (przeczytaj i połącz pytania z odpowiedziami, zapisz w zeszycie), ćw. 3 str. 52 (odpowiedz na pytania w zeszycie), ćw. 4 str. 53 (posłuchaj i wskaż właściwy zegar), ćw. 6 str.53 (zaśpiewaj piosenkę – tekst na stronie 88)

Słuchaj płyty CD dołączonej do podręcznika oraz skorzystaj ze strony internetowej, aby powtórzyć materiał https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl

 

KLASA IV

Utworzono konto klasy.

Język angielski

https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3

https://www.e-ang.pl/test,231,Present-Simple-odmiana-czasownika-I.html

https://www.ang.pl/cwiczenia/874/present-simple-budowa

https://anglobook.pl/28-najnowsze-cwiczenia/testy-present-simple

 

Przyroda

1 tydzień: Ułóż dzienny jadłospis dla ucznia kl. IV, składający się z 5 posiłków, zawierający wszystkie grupy składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

2 tydzień: Znajdź informacje dot. pokarmów, które należy jeść, aby zachować zdrowe serce. Następnie przygotuj plakat pt. „Zdrowe odżywianie, zdrowe serce” (format A4).

Technika

https://www.gazetaprawna.pl/quizy/1020721,0,jak-dobrze-znasz-znaki-drogowe-quiz.html

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/13,129662,5936,podstawowe-znaki-drogowe-wiesz-co-oznaczaja-mozesz-sie.html

Historia

1 i 2 tydzień: Znajdź informacje dot. wybranej jednej postaci spośród podanych, tj: Jan III Sobieski, Tadeusz Kościuszko, Józef Wybicki, Jan Henryk Dąbrowski, Romuald Traugutt, Maria Skłodowska – Curie. Następnie przygotuj plakat (format A4) na jej temat, w którym  wykorzystasz przygotowane przez siebie informacje. 

Ponadto wykonaj pozostałe ćwiczenia ze stron 55 -57 z Zeszytu ćwiczeń. Gdybyś się nudził, zachęcam do odwiedzenia strony: www.epodrecznik.pl , znajdziesz tam wiele zadań i ćwiczeń, które na pewno Cię zainteresują.  

WF

Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Rozgrzewka:

w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.

Część główna:

– pompki – 10x

– przysiady – 12x

– deska – 30 sek

– brzuszki- 12x

– grzbiety – 12x

Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.

Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.

Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia

Plastyka – klasa IV

Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:

1.Przeczytajcie poniższy tekst i wpiszcie jako notatkę do zeszytu

ZNAKI PLASTYCZNE

Znaki plastyczne – to uproszczone obrazy przekazujące informację i przywołujące swoją formą określone skojarzenia. Inaczej możemy powiedzieć, że są to proste rysunki, które możemy jednoznacznie odczytać. Ich charakterystyczną cechą jest to, że są powszechnie zrozumiałe. A jeszcze prościej znak plastyczny to słowo/wyraz/ zdanie wyrażone obrazem. Znaki plastyczne dzielimy na proste i złożone.

Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy

Przykład znaków plastycznych:

a) prostych b) złożonych

2.Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego uproszczony obraz czegoś np. znaku drogowego, informacyjnego, logo dowolnej firmy, sklepu itp. Wasze zdolności i zainteresowania. Następnie wkomponuj tam też Twoje imię, ksywę, nazwisko czy inicjały. Praca może być wykonana różnymi technikami: pastele, kredki, farby, wydzieranka.

KLASA V

Utworzono konto klasy.

Język angielski 

Powtórz słownictwo z rozdziału 6 (miejsca w mieście str. 75 w podręczniku) oraz gramatykę z rozdziałów 1-5 na stronie https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl

Geografia 

Powtórz informacje z tematu: Pogoda a klimat. Wykonaj w zeszycie ćw.1,2,3 str.107 z podręcznika.

Obejrzyj film Kontynenty świata https://www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48

Biologia

Utrwalamy wiadomości dotyczące tkanek roślinnych w oparciu o materiał:

https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn

Rozwiązujemy ćwiczenia online pod materiałem oraz te w zeszycie ćwiczeń.

Dodatkowo w zeszycie rozwiązujemy zadania 1-4 str. 97 podręcznik.

Język polski

1i 2 tydzień: Macie przeczytać wszystkie mity, których tytuły podałam wcześniej oraz wypełnić przesłane przeze mnie karty pracy (dot. mitów!, bez ortografii) i odesłać na mój mail. Przypominam również, że jeżeli niektórych mitów nie macie lub są we fragmentach, należy ich poszukać w innych książkach lub internecie (na rozsądnych i właściwych stronach!).

Historia
1 tydzień: Znajdź informacje dot. wybranego zakonu powstałego w średniowieczu lub sztuki średniowiecza (styl romański lub gotycki). Następnie przygotuj plakat (format A4) lub prezentację pt. „Średniowiecze – blaski i cienie”, w którym  wykorzystasz przygotowane przez siebie informacje. 
2 tydzień: Powtórz i utrwal wiedzę z rozdziału V, odpowiedzi do PODSUMOWANIA (str. 158 w podręczniku) wykonaj w zeszycie przedmiotowym.

 

WF

Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Rozgrzewka:

w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.

Część główna:

– pompki – 10x

– przysiady – 12x

– deska – 30 sek

– brzuszki- 12x

– grzbiety – 12x

Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.

Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.

Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia

Plastyka 

Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:

  1. Proszę przeczytajcie poniższy tekst i wpiszcie jako notatkę do zeszytu.

ZNAKI PLASTYCZNE

Znaki plastyczne – to uproszczone obrazy przekazujące informację i przywołujące swoją formą określone skojarzenia. Inaczej możemy powiedzieć, że są to proste rysunki, które możemy jednoznacznie odczytać. Ich charakterystyczną cechą jest to, że są powszechnie zrozumiałe. A jeszcze prościej znak plastyczny to słowo/wyraz/ zdanie wyrażone obrazem. Znaki plastyczne dzielimy na proste i złożone.

Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy. Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy.

Przykład znaków plastycznych:

a) prostych b) złożonych

  1. Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego uproszczony obraz czegoś np. znaku drogowego, informacyjnego logo dowolnej firmy, sklepu itp. Format pracy dowolny; technika – praca może być wykonana pastelami, kredkami, farbami, wydzieranką, kolaż.

KLASA VI

Utworzony klasowy mail.

Biologia

Zapoznajemy się z materiałami ze stron:

https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK

https://epodreczniki.pl/a/plazy—zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Wykonujemy zadania online, które znajdują się na końcu tych tematów (od razu możemy samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązania).

Język angielski

Powtórz słownictwo z rozdziału 6 (zakupy str. 75 w podręczniku) oraz gramatykę z rozdziałów 1-5 na stronie https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl

Geografia

Powtórzenie informacji o gospodarce Europy: podręcznik str. 125-126

Utrwalenie:

Kraje Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3007

Stolice Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3051

Europa. Mapa fizyczna: https://online.seterra.com/pl/vgp/3453

Matematyka

https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

WF

Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Rozgrzewka:

w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.

Część główna:

– pompki – 10x

– przysiady – 12x

– deska – 30 sek

– brzuszki- 12x

– grzbiety – 12x

Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.

Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.

Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia

Plastyka – klasa VI

Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:

  1. Przeczytajcie z podręcznika temat „Grafika” (str. 58 – 64) i sporządźcie krótką notatkę do zeszytu.

Zagadnienia do tematu:

Czym jest grafika i jakie są środki wyrazu grafiki?

Narzedzia wykorzystywane w grafice

Rodzaje grafiki (przyklady)

znak plastyczny logo

  1. Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego Wasze zdolności i zainteresowania. Następnie wkomponujcie tam też własne imię, ksywę, nazwisko czy inicjały. Format pracy dowolny. Technika – praca może być wykonana pastelami, kredkami, ale jeśli ktoś ma inny pomysł jak farby, wydzieranka, kolaż to też super.

KLASA VII

Utworzony klasowy mail.

Geografia

Powtórzenie informacji o usługach w Polsce: rodzaje usług, transport lądowy, wodny i lotniczy, łączność.

Utrwalenie:

Polska. Województwa: https://online.seterra.com/pl/vgp/3024

Polska. Stolice województw: https://online.seterra.com/pl/vgp/3343

Kraje Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3007

Stolice Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3051

Matematyka

https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6

Język angielski

https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

https://www.thoughtco.com/food-vocabulary-guide-1212309

Jęz. niemiecki

Podręcznik – Rozdział 3. Tematy 5-8 + ćwiczenia str. 46-54

WF

Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Rozgrzewka:

w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.

Część główna:

– pompki – 10x

– przysiady – 12x

– deska – 30 sek

– brzuszki- 12x

– grzbiety – 12x

Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.

Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.

Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia

Plastyka – klasa VII

Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:

  1. Przeczytajcie z podręcznika temat „Portret, autoportret” (str. 76 – 79) i sporządźcie krótką notatkę do zeszytu.

Zagadnienia do tematu:

Co to jest portret i jakie są środki wyrazu portretu?

  1. Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.): Portret wykonany w technice kolażu (przykłady takich prac w podręczniku na str. 77)

Potrzebne materiały: Kartka A-4 (kolor do wyboru), czasopisma, gazety), reklamy, klej do papieru + nożyczki, kredki, mazaki lub pastele, Z małych elementów na kartce A-4 ułóż i przyklej portret. Weź pod uwagę, że części twarzy powinny być ujęte z różnych perspektyw (np. na wprost, profilem, jedno oko z przodu, a drugie bokiem itp.). Użyj np. pasteli, by uzupełnić brakujące elementy.

  1. Przymominam o przygotowaniu prezentacji multimedialnej dotyczącej wybranej epoki z historii sztuki lub wybranego artysty (nie wszyscy uczniowie z klasy zaprezentowali prace)

KLASA VIII

Utworzono konto klasy.

Geografia

Powtórzenie informacji o Ameryce Północnej i Południowej.

Utrwalenie: mapy Azji, Afryki i Ameryki: https://online.seterra.com/pl

WOS

Powtórz informacje z rozdziału Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej.

Wykonaj w zeszycie ćw. 1-11 str. 144 -145.

Materiał dodatkowy: https://epodreczniki.pl/b/prezydent-wszystkich-polakow/PFzOBNcBJ

Matematyka

https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7

Fizyka

Utrwalenie magnetyzmu. Proszę zrobić w zeszycie zadania z testu 1 str. 149/150 z podręcznika. Czas – do 19 marca.

Przygotowania do egzaminu ósmoklasisty (jęz. polski, matematyka i jęz. angielski)

https://www.oke.gda.pl/index.php?page=materia%C5%82y-%C4%87wiczeniowehttps://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/archiwum/

https://quizlet.com/OxfordPolska/folders/oxford-repetytorium-osmoklasisty/sets

Jęz. niemiecki

Podręcznik – Rozdział 4. Tematy 1-4 + zeszyt ćwiczeń

Jęz. angielski 

http://pl.talkenglish.com/

https://www.vocabulary.cl/english/saint-patricks-day.htm

https://www.vocabulary.cl/english/weather.htm

WF

Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Rozgrzewka:

w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.

Część główna:

– pompki – 10x

– przysiady – 12x

– deska – 30 sek

– brzuszki- 12x

– grzbiety – 12x

Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.

Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.

Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia