Drodzy Rodzice i Uczniowie!
W związku z kwarantanną związaną z koronawirusem zachęcamy do poświęcenia kilku godzin dziennie (najlepiej wg planu zajęć) do powtarzania przerobionego już materiału. Część informacji od nauczycieli zamieszczamy na stronie szkoły, część macie przekazywanych na klasowych grupach. Nie marnujmy tego czasu.
Pamiętajmy również, że kwarantanna to izolacja. Nie spotykajmy się, nie udawajmy, że nas to nie dotyczy, a pomożemy sobie nawzajem – naszym rodzinom, sąsiadom, służbom, które muszą pracować, aby zapewnić opiekę medyczną, sprzedaż i dowóz artykułów spożywczych, dopływ prądu itd..
Droga młodzieży wykażcie się odpowiedzialnością i pokażcie, że można na Was polegać – #ZOSTAŃWDOMU – teraz jest czas na wykorzystanie tak kochanej przez Was technologii – Internetu, teraz można – do rozgrzania chmury. 🙂
Życzymy wszystkim zdrowia!
KLASA I
Edukacja wczesnoszkolna – na klasowym ClassDojo.
Język angielski
Utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-5 (na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl znajdują się słówka, piosenki, gry); słuchanie płyty CD dołączonej do podręcznika.
KLASA II
Edukacja wczesnoszkolna
Materiał do powtarzania na stronie: https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna (utrwalanie techniki czytania, dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie 30)
Język angielski
Utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-5 (na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl znajdują się słówka, piosenki, gry); słuchanie płyty CD dołączonej do podręcznika.
KLASA III
Edukacja wczesnoszkolna – utworzona grupa na FB
Język angielski
Wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe z podręcznika:
ćw. 1 str. 52 (zapisz słowa w zeszycie), ćw. 2 str. 52 (przeczytaj i połącz pytania z odpowiedziami, zapisz w zeszycie), ćw. 3 str. 52 (odpowiedz na pytania w zeszycie), ćw. 4 str. 53 (posłuchaj i wskaż właściwy zegar), ćw. 6 str.53 (zaśpiewaj piosenkę – tekst na stronie 88)
Słuchaj płyty CD dołączonej do podręcznika oraz skorzystaj ze strony internetowej, aby powtórzyć materiał https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl
KLASA IV
Utworzono konto klasy.
Język angielski
https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3
https://www.e-ang.pl/test,231,
https://www.ang.pl/cwiczenia/
https://anglobook.pl/28-
Przyroda
1 tydzień: Ułóż dzienny jadłospis dla ucznia kl. IV, składający się z 5 posiłków, zawierający wszystkie grupy składników pokarmowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
2 tydzień: Znajdź informacje dot. pokarmów, które należy jeść, aby zachować zdrowe serce. Następnie przygotuj plakat pt. „Zdrowe odżywianie, zdrowe serce” (format A4).
Technika
https://www.gazetaprawna.pl/quizy/1020721,0,jak-dobrze-znasz-znaki-drogowe-quiz.html
Historia
1 i 2 tydzień: Znajdź informacje dot. wybranej jednej postaci spośród podanych, tj: Jan III Sobieski, Tadeusz Kościuszko, Józef Wybicki, Jan Henryk Dąbrowski, Romuald Traugutt, Maria Skłodowska – Curie. Następnie przygotuj plakat (format A4) na jej temat, w którym wykorzystasz przygotowane przez siebie informacje.
Ponadto wykonaj pozostałe ćwiczenia ze stron 55 -57 z Zeszytu ćwiczeń. Gdybyś się nudził, zachęcam do odwiedzenia strony: www.epodrecznik.pl , znajdziesz tam wiele zadań i ćwiczeń, które na pewno Cię zainteresują.
WF
Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.
Przykładowy zestaw ćwiczeń:
Rozgrzewka:
w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.
Część główna:
– pompki – 10x
– przysiady – 12x
– deska – 30 sek
– brzuszki- 12x
– grzbiety – 12x
Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.
Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.
Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia
Plastyka – klasa IV
Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:
1.Przeczytajcie poniższy tekst i wpiszcie jako notatkę do zeszytu
ZNAKI PLASTYCZNE
Znaki plastyczne – to uproszczone obrazy przekazujące informację i przywołujące swoją formą określone skojarzenia. Inaczej możemy powiedzieć, że są to proste rysunki, które możemy jednoznacznie odczytać. Ich charakterystyczną cechą jest to, że są powszechnie zrozumiałe. A jeszcze prościej znak plastyczny to słowo/wyraz/ zdanie wyrażone obrazem. Znaki plastyczne dzielimy na proste i złożone.
Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy
Przykład znaków plastycznych:
a) prostych b) złożonych
2.Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego uproszczony obraz czegoś np. znaku drogowego, informacyjnego, logo dowolnej firmy, sklepu itp. Wasze zdolności i zainteresowania. Następnie wkomponuj tam też Twoje imię, ksywę, nazwisko czy inicjały. Praca może być wykonana różnymi technikami: pastele, kredki, farby, wydzieranka.
KLASA V
Utworzono konto klasy.
Język angielski
Powtórz słownictwo z rozdziału 6 (miejsca w mieście str. 75 w podręczniku) oraz gramatykę z rozdziałów 1-5 na stronie https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl
Geografia
Powtórz informacje z tematu: Pogoda a klimat. Wykonaj w zeszycie ćw.1,2,3 str.107 z podręcznika.
Obejrzyj film Kontynenty świata https://www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48
Biologia
Utrwalamy wiadomości dotyczące tkanek roślinnych w oparciu o materiał:
https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn
Rozwiązujemy ćwiczenia online pod materiałem oraz te w zeszycie ćwiczeń.
Dodatkowo w zeszycie rozwiązujemy zadania 1-4 str. 97 podręcznik.
Język polski
1i 2 tydzień: Macie przeczytać wszystkie mity, których tytuły podałam wcześniej oraz wypełnić przesłane przeze mnie karty pracy (dot. mitów!, bez ortografii) i odesłać na mój mail. Przypominam również, że jeżeli niektórych mitów nie macie lub są we fragmentach, należy ich poszukać w innych książkach lub internecie (na rozsądnych i właściwych stronach!).
WF
Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.
Przykładowy zestaw ćwiczeń:
Rozgrzewka:
w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.
Część główna:
– pompki – 10x
– przysiady – 12x
– deska – 30 sek
– brzuszki- 12x
– grzbiety – 12x
Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.
Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.
Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia
Plastyka
Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:
-
Proszę przeczytajcie poniższy tekst i wpiszcie jako notatkę do zeszytu.
ZNAKI PLASTYCZNE
Znaki plastyczne – to uproszczone obrazy przekazujące informację i przywołujące swoją formą określone skojarzenia. Inaczej możemy powiedzieć, że są to proste rysunki, które możemy jednoznacznie odczytać. Ich charakterystyczną cechą jest to, że są powszechnie zrozumiałe. A jeszcze prościej znak plastyczny to słowo/wyraz/ zdanie wyrażone obrazem. Znaki plastyczne dzielimy na proste i złożone.
Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy. Cechy znaku plastycznego to: czytelność, rozpoznawalność i prostota formy.
Przykład znaków plastycznych:
a) prostych b) złożonych
-
Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego uproszczony obraz czegoś np. znaku drogowego, informacyjnego logo dowolnej firmy, sklepu itp. Format pracy dowolny; technika – praca może być wykonana pastelami, kredkami, farbami, wydzieranką, kolaż.
KLASA VI
Utworzony klasowy mail.
Biologia
Zapoznajemy się z materiałami ze stron:
https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK
https://epodreczniki.pl/a/plazy—zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Wykonujemy zadania online, które znajdują się na końcu tych tematów (od razu możemy samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązania).
Język angielski
Powtórz słownictwo z rozdziału 6 (zakupy str. 75 w podręczniku) oraz gramatykę z rozdziałów 1-5 na stronie https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl
Geografia
Powtórzenie informacji o gospodarce Europy: podręcznik str. 125-126
Utrwalenie:
Kraje Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3007
Stolice Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3051
Europa. Mapa fizyczna: https://online.seterra.com/pl/vgp/3453
Matematyka
https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5
WF
Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.
Przykładowy zestaw ćwiczeń:
Rozgrzewka:
w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.
Część główna:
– pompki – 10x
– przysiady – 12x
– deska – 30 sek
– brzuszki- 12x
– grzbiety – 12x
Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.
Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.
Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia
Plastyka – klasa VI
Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:
-
Przeczytajcie z podręcznika temat „Grafika” (str. 58 – 64) i sporządźcie krótką notatkę do zeszytu.
Zagadnienia do tematu:
Czym jest grafika i jakie są środki wyrazu grafiki?
Narzedzia wykorzystywane w grafice
Rodzaje grafiki (przyklady)
znak plastyczny logo
-
Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.) Zadaniem jest zaprojektowanie znaku plastycznego, przedstawiającego Wasze zdolności i zainteresowania. Następnie wkomponujcie tam też własne imię, ksywę, nazwisko czy inicjały. Format pracy dowolny. Technika – praca może być wykonana pastelami, kredkami, ale jeśli ktoś ma inny pomysł jak farby, wydzieranka, kolaż to też super.
KLASA VII
Utworzony klasowy mail.
Geografia
Powtórzenie informacji o usługach w Polsce: rodzaje usług, transport lądowy, wodny i lotniczy, łączność.
Utrwalenie:
Polska. Województwa: https://online.seterra.com/pl/vgp/3024
Polska. Stolice województw: https://online.seterra.com/pl/vgp/3343
Kraje Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3007
Stolice Europy: https://online.seterra.com/pl/vgp/3051
Matematyka
https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
Język angielski
https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl
https://www.thoughtco.com/food-vocabulary-guide-1212309
Jęz. niemiecki
Podręcznik – Rozdział 3. Tematy 5-8 + ćwiczenia str. 46-54
WF
Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.
Przykładowy zestaw ćwiczeń:
Rozgrzewka:
w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.
Część główna:
– pompki – 10x
– przysiady – 12x
– deska – 30 sek
– brzuszki- 12x
– grzbiety – 12x
Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.
Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.
Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia
Plastyka – klasa VII
Drodzy Uczniowie! Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę o wykonanie następujących zadań:
-
Przeczytajcie z podręcznika temat „Portret, autoportret” (str. 76 – 79) i sporządźcie krótką notatkę do zeszytu.
Zagadnienia do tematu:
Co to jest portret i jakie są środki wyrazu portretu?
-
Praca do wykonania w domu (termin do 27.03.2020 r.): Portret wykonany w technice kolażu (przykłady takich prac w podręczniku na str. 77)
Potrzebne materiały: Kartka A-4 (kolor do wyboru), czasopisma, gazety), reklamy, klej do papieru + nożyczki, kredki, mazaki lub pastele, Z małych elementów na kartce A-4 ułóż i przyklej portret. Weź pod uwagę, że części twarzy powinny być ujęte z różnych perspektyw (np. na wprost, profilem, jedno oko z przodu, a drugie bokiem itp.). Użyj np. pasteli, by uzupełnić brakujące elementy.
-
Przymominam o przygotowaniu prezentacji multimedialnej dotyczącej wybranej epoki z historii sztuki lub wybranego artysty (nie wszyscy uczniowie z klasy zaprezentowali prace)
KLASA VIII
Utworzono konto klasy.
Geografia
Powtórzenie informacji o Ameryce Północnej i Południowej.
Utrwalenie: mapy Azji, Afryki i Ameryki: https://online.seterra.com/pl
WOS
Powtórz informacje z rozdziału Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej.
Wykonaj w zeszycie ćw. 1-11 str. 144 -145.
Materiał dodatkowy: https://epodreczniki.pl/b/prezydent-wszystkich-polakow/PFzOBNcBJ
Matematyka
https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7
Fizyka
Utrwalenie magnetyzmu. Proszę zrobić w zeszycie zadania z testu 1 str. 149/150 z podręcznika. Czas – do 19 marca.
Przygotowania do egzaminu ósmoklasisty (jęz. polski, matematyka i jęz. angielski)
https://www.oke.gda.pl/index.php?page=materia%C5%82y-%C4%87wiczeniowehttps://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/archiwum/
https://quizlet.com/OxfordPolska/folders/oxford-repetytorium-osmoklasisty/sets
Jęz. niemiecki
Podręcznik – Rozdział 4. Tematy 1-4 + zeszyt ćwiczeń
Jęz. angielski
https://www.vocabulary.cl/english/saint-patricks-day.htm
https://www.vocabulary.cl/english/weather.htm
WF
Uczniowie, nie zapominajcie o codziennej aktywności fizycznej, poświęćcie jej przynajmniej 15 minut dziennie. Każdy wysiłek musi zostać poprzedzony rozgrzewką.
Przykładowy zestaw ćwiczeń:
Rozgrzewka:
w miejscu ( lub pajacyki ), wymachy ramion w różnych płaszczyznach, krążenia bioder, wymachy nóg.
Część główna:
– pompki – 10x
– przysiady – 12x
– deska – 30 sek
– brzuszki- 12x
– grzbiety – 12x
Ćwiczenia rozciągające: skłon tułowia w siadzie rozkrocznym lub inne ćwiczenia, które znacie z lekcji wych.- fiz.
Wykorzystujcie też przybory, które macie w domu, np. skakanki, hula hop.
Ćwiczenia znajdziecie na stronie : https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%c4%87wiczenia